Veelgestelde vragen

Vind hieronder het antwoord op jouw vraag

Alle vragen per onderwerp

Een Gezondbon kun je op drie manieren ontvangen: via je werkgever, via je zorgverzekeraar of via je gemeente. Zij sturen deze per e-mail of post. Kijk voor meer informatie bij ‘Kosten’.

Daarnaast kun je als particulier, zonder Gezondbon, De Persoonlijke Gezondheidscheck starten.

De stappen die je verder neemt naar aanleiding van het Gezondheidsrapport worden niet door De Persoonlijke Gezondheidscheck vergoed. Wel kan het zijn dat een partij waar wij naar doorverwijzen vergoed wordt door jouw verzekeraar, gemeente of werkgever. In dat geval kun je daarvoor contact met hen opnemen om de voorwaarden te raadplegen.

Als je een uitnodiging ontvangt met hierin een vouchercode, moet je deze tijdens je registratie invullen om de bijbehorende modules kosteloos toe te kunnen voegen. Als je deze stap vergeet, kom je in het betaalscherm voor particulieren. Indien je dat scherm te zien krijgt, maar je eigenlijk een vouchercode hebt, neem dan contact op met info@persoonlijkegezondheidscheck.nl . De ServiceDesk zal de instellingen van je account aanpassen, zodat je opnieuw de registratie kunt doorlopen en de voucher code wel in kunt vullen.

Het kan ook zijn dat je een module hebt toegevoegd die je werkgever, zorgverzekeraar of gemeente niet vergoed. In dat geval moet je hier zelf voor betalen, of deze module niet selecteren.

Wanneer je als particulier deelneemt, betekent dit dat je geen Gezondbon hebt ontvangen en ook niet via je verzekeraar recht hebt op een vergoeding. Je betaalt dus voor iedere module die je toevoegt aan je deelname. Hieronder een overzicht van de kosten per module:

Module Kosten (incl. BTW)
Online vragenlijst (verplicht onderdeel) €16,95
Vingerprik en cholesterol €54,95
Urinetest €27,95
Bloeddrukmeter €69,95
Mentaal welzijn €15,95
Werkvermogen €16,95
Gehoor €11,50
Zicht €11,50
Vitamine D €24,95
Slaap €14,95
Huid €14,95

 

Let op: in veel gevallen wordt De Persoonlijke Gezondheidscheck gewoon vergoed door verzekeraars, gemeenten en werkgevers.

Wanneer je jouw deelname aan De Persoonlijke Gezondheidscheck gestart bent terwijl je nog in dienst was bij je oude werkgever of verzekerd was bij je vorige zorgverzekeraar (die De Persoonlijke Gezondheidscheck aan je heeft aangeboden), kunt je deze deelname voortzetten ongeacht je werk- of verzekeringsstatus. Echter raden wij je aan dan wel je privé e-mailadres te gebruiken voor verdere communicatie met De Persoonlijke Gezondheidscheck.

E-mailadres wijzigen? Deze kun je binnen je persoonlijke account wijzigen.

Vanuit het programma ‘de Gezonde Gemeente’ kun je meedoen aan de Persoonlijke Gezondheidscheck. Als jouw gemeente meedoet dan krijg je een persoonlijke uitnodiging per post.

Wanneer De Persoonlijke Gezondheidscheck via je werkgever wordt aangeboden, is deze (gedeeltelijk) vergoed. In de uitnodiging die je van je werkgever ontvangt staat een Gezondbon en wordt aangegeven of deelname voor jou al dan niet gratis is.

Doet je werkgever nog niet mee? Dan kun je je werkgever opgeven door hier te klikken.

Om inzicht te krijgen in of je verzekeraar de Persoonlijke Gezondheidscheck vergoedt, kun je kijken op de volgende pagina: https://www.persoonlijkegezondheidscheck.nl/vergoeding/

Afhankelijk van je verzekeraar ontvang je een uitnodiging met Gezondbon om deel te nemen aan de check of moet je deze zelf aanvragen via de verzekeringschecker tijdens je registratie.

Let op: ondanks de (gedeeltelijke) vergoeding van je zorgverzekeraar kan De Persoonlijke Gezondheidscheck op je declaratieoverzicht komen te staan. Je hoeft niets extra te betalen dan wat je al betaald hebt.